Pracovný obeh naftových motorov je podobne ako u benzínových štvordobý alebo dvojdobý. U štvordobého prebiehajú opät jednotlivé fázy – sanie, kompresia, expanzia a výfuk.

1. Nasávanie – do valcov sa nasáva otvorenými sacími ventilmi vzduch prechádzajúci cisticom, ktorý ho zbavuje necistôt. Nasiaty vzduch sa od horúceho výfukového ventilu a od stien valca aj hlavy zohrieva, takže na konci sacieho zdvihu má teplotu až 80 °C.

2. Kompresia – má u naftových motorov za úcel jednak stlacit vzduch, jednak ho ohriat na teplotu, ktorá by stacila k vznieteniu vystreknutého paliva. Vieme, že cím je stlacenie vzduch vyššie, tým bude vyššia aj jeho teplota.

Po vstreknutí paliva (asi 10 až 30° do HU) do horúceho stlaceného vzduchu nenastane je vznietenie okamžite, ale až za urcitú velmi krátku dobu (jedna až dve tisíciny sekundy), ktorú nazývame oneskorenie vznetu. Oneskorenie vznetu má znacný vplyv na chod motoru. Cím bude väcší, tým viac paliva sa vznieti naraz, co má za následok velmi rýchle stúpanie teploty a tlaku vo valci. To sa prejavuje klepaním.

Horenie zmesi paliva a vzduchu prebieha až po ukoncení vstrekovania paliva. Velký vplyv na priebeh horenia má krúživý pohyb vzduchu. Cím bude premiešanie paliva so vzduchom dokonalejšie, tým bude spalovanie lepšie. To sa prejaví vyšším výkonom a nižšou spotrebou paliva.

Velké stlacenie vzduchu naftových motorov predstavuje znacnú stratu užitocnej práce motora. Preto sa snažíme aby stupen kompresie bol co najnižší, musí však ešte stacit k spolahlivému vznieteniu paliva.

3. Expanzia – pocas expanzného zdvihu tlacia plyny vo valci na piest, prenášajúce silu na klukové ústrojenstvo. Tlak pritom klesá z 70 až 80 kp/cm až na 4 až 5 kp/cm.

4.Výfuk – asi 40 ° pred DU sa pri expanznom zdvihu zacne pozvolna otvárat výfukový ventil. Ktorým prúdia spaliny z valca von.

 

 

 

 

 

Pracovný obeh naftových motorov

Spalovacie priestory naftových motorov

Motor s priamym vstrekom

Motory s nepriamym vstrekom

Naftové motory preplnované









Doporučujeme:
www.fyzika.net


Motory SOČ
Lenior Jean Joseph Etienne
Nicolaus August Otto
Rudolf Diesel
Frank Whittle
Pracovný obeh štvordobého motora
Horenie zmesi u štvordobých motorov
Pracovný obeh naftových motorov
Spalovacie priestory naftových motorov
Motor s priamym vstrekom
Motory s nepriamym vstrekom
Naftové motory preplnované
Turboreaktívny motor
Turboventilátorový motor
Galéria - motoroy

Hladate prácu?
Na slovesku
V zahraničí
Hladáte brigádu?
Na slovensku?
V zahraničí
Personálne agentúry
Ako pisať životopis?
Ako pisať žiadosť?

Skoda roomster
Informácie o škoda roomster
Exteriér škody roomster
Interiér škody roomster
Výbava roomstra
Roomster wallpapers
Roomster links

Vw wallpapers
About vw wallpapers
Vw links
Beetle wallpapers
Golf wallpapers
Phateon wallpapers
Touareg wallpapers

Walther gun
Walther P99 QA
Walther P99 C
Walther PPK
Walther P22
Walther G22
About walther website
Walther links

Worker111C 2006 - 2008, e-mail: worker111@seznam.cz