Už sme hovorili o dôležitosti dobrého zmiešania paliva so vzduchom, na co má velmi priaznivý vplyv krúživý pohyb vzduchu pri sacom zdvihu. Tento pohyb vzduchu zostáva aj pri kompresnom zdvihu a pred dosiahnutím HU je vzduch vytlacovaný z medzery medzi piestom a hlavou. Zacína prúdit radiálne po celom obvode a vniká do spalovacieho priestoru – vzduch koná vírivý pohyb. Tým je zaistený jeho prístup až do jadra prúdu vstrekovaného paliva., ktorého jednotlivé kvapôcky sa s ním miešajú postupne, takže horenie aj vzrast tlaku vo valci je pozvolnejší, co zmenšuje hlucnost spalovania.
Aby sa zaistilo správne horenie v toroidnom spalovacom priestore, majú trysky viacej otvorov, obvykle 4 až 6. Výhodnejšie je viacej otvorov s menším priemerom, avšak je tu nebezpecenstvo zanesenia karbónom.
Popisovaný spalovací motor má priamo ochladzovaný povrch pomerne malý, a tak aj preto pri menšej kompresii dosiahneme dostatocnú teplotu k vznieteniu paliva. Malé vírivé straty a rýchly priebeh horenia zarucujú velkú úcinnost spalovacieho pochodu s malou mernou spotrebou paliva.
Všetky spalovacie priestory s priamym vstrekovaním sú citlivé na zloženie aj akost paliva a sú preto menej výhodné pri použití rôznych palív. Ich nevýhodou je aj vyššia spalovací tlak vo valci, a preto hlucnejší chod aj väcší sklon k tvoreniu dymu. Velmi nízka spotreba paliva však stavia tieto nevýhody do pozadia.
|