V
tomto motore sa spaluje zmes vzduchu a tekutého paliva – kerozínu. Prúd
rýchlych výfukových plynov ženie motor dopredu. Hoci tento motor
spotrebuje vela paliva a je velmi hlucný, má mimoriadne velký výkon a
je pomerne lahký, vdaka comu je vhodný pre nadzvukové lietadlá, ako je
napr. Concorde.
Vstupný prúd vzduchu – Vzduch pred motorom sa nasáva otácajúcimi sa lopatkami kompresora.
Kompresor – Lopatky kompresora nasávajú vzduch do motora, ženú ho cez zužujúci sa kanál a stlácajú ho na menej než 1/10 pôvodného objemu.
Stator – Lopatky statora sú pevne uložené pod urcitým uhlom k nepretržitému prúdu vzduchu.
Palivové potrubie
Spalovacia komora – V tejto komore sa zmes paliva a vzduchu spaluje, rozpína sa a potom vyletuje velkou rýchlostou na konci motora.
Hnací hriadel – Pomocou tohto hriadela sa rotacný pohyb turbíny prenáša na kompresor.
Turbína – Cast energie výfukových plynov pohána turbínu s lopatkami, ktorá zasa pohána kompresor
Výfuková rúra
Prúd výfukových plynov – Z výfukovej rúry sa vypudzuje prúd ženúcich sa
horúcich plynov, ktorý tlací dopredu motor i lietadlo.
Jste úplný nováček a potřebujete poradit? Přehled těch nejlepších kasín jako Unibet nebo Party Casino na Sazej.com. Ničeho se obávat nemusíte, my vás online hry naučíme hrát.
|